в Інтернеті 
Українська  English  Русский  

DOI:


Опис-посилання

ISSN 1812-7231 Klin.inform.telemed. Volume 6, Issue 7, 2010, Pages 133-139


Автор(и)

О. А. Рижов


Установа(ви)

Запорізький державний медичний університет, Україна


Назва статті

Моделі знань у системах дистанційного навчання

Частина II. Порівняльний аналіз процесу передачі знань у системах навчання на основі IDEF0-технологій


Анотація (резюме)

У роботі проведено порівняльний аналіз процесу передачі знань у класичній моделі викладання "викладач–студент" і в моделі навчання з використанням інтелектуальних адаптивних систем дистанційного навчання (ІАСДН) "викладач–ІАСДН–студент". Структурно-функціональний аналіз моделей навчання дав змогу показати особливості трансферу знань у системах дистанційного навчання та сформулювати завдання формування професійної концептосфери в процесі навчання на основі знакових систем.


Ключові слова

дистанційне навчання, післядипломна освіта, провізор, інтелектуальні комп'ютерні системи навчання, наукові знання, концепт, поняття, термін


Список літератури

1. Рижов О. А. Моделі знань в системах дистанційного навчання. Частина 1. Аналіз понятійного апарату. Клиническая информатика и телемедицина. 2009. Т. 5. Вип. 6. с. 86–90.

2. Паничев С. А. Дедуктивный подкод к структурированию содержания высшего естественнонаучного образования. Дис. д.пед.н. Тюмень, 2004. 384 с.

3. Метешкин К. А. Методологические основы автоматизированного обучения специалистов с использованием интеллектуальных информационных технологий. Дис. д.тех.н. Харьков, 2006. 345 с.

4. Марка Д. А., МакГоуэн К. Методология структурного анализа и проектирования SADT. McGraw-Hill Book Company. 240 с.

5. Методология функционального моделирования: Рекомендации по стандартизации P 50.1.028–2001 ГОСТ России. Информационные технологии поддержки жизненного цикла продукции. Госстандарт России. Москва. 49 с.

6. Рижов О. А., Супрун Є. А. Інструментальна система візуального проектування навчальних компьютерних систем RATOS X.1. Самостійна робота студентів вищих навчальних закладів: досвід, проблеми та перспективи. Мат-ли наук.-метод. конф. Харків, 20–21 квітня 2004 р. НФаУ, 2004. с. 94–95.

7. Волович В. Болонский процесс и новая парадигма образования на Украине. Социология: теория, методы, маркетинг. 2004. № 4. с. 189–199.

8. Хуторской А. В. Современная дидактика. М. Высш. шк., 2007. 639 с.

9. Роберт. И. В., Панюкова С. В., Кузнецов А. А., Кравцова А. Ю. Информационные и коммуникационные технологии в образовании. Учебно-метод. пособие. М. Дрофа, 2008. 312 с.

10. Гутман С. Образование в информационном обществе. СПб. ЮНЕСКО, 2004. 96 с.

11. Рижов О. А., Пономаренко М. С., Іванькова Н. А., Білай І. М. Місце і функції ІКТ в технології кредитно-модульного навчання системи післядипломної освіти провізорів. Збірник наукових праць співробітників НМАПО імені П. І Шупіка. Київ НМАПО, 2010. Вип. 19. Кн. 1. с. 730–740.

12. Рижов О. А., Чайковський Ю. Б., Іванькова Н. А. Методологічні аспекти застосування автоматизованих навчальних систем у вищих навчальних закладах в умовах кредитно-модульної системи. Медицинская информатика и инженерия. 2009. № 4. с. 5–12.

13. Рыжов А. А., Супрун Е. А., Панасенко А. И., Зоря Б. П, Буряк В. П., Иванькова Н. А. Алгоритмическая база сценариев контроля и обучения в системе RATOS® Актуальні питання фармацевтичної та медичної науки та практики. Зб. наук. статей. Запоріжжя, вид-во ЗДМУ, 2006. Вип. 15. Т. 3. с. 655–665.

14. Меняйленко О. С. Теоретико-методологічні основи синтезу індивідуалізованих стратегій управління дидактичним процесом в автоматизованих навчальних системах. Дис. д. тех. н. Луганськ, 2007. с. 404.

15. Рыбина Г. В. Обучающие интегрированные экспертные системы: некоторые итоги и перспективы. Искусственный интеллект и принятие решений. 2008. № 1. с. 22–46.

16. Рижов О. А., Васілакін В. В. Структурно-функціональна модель педагогічної системи кафедри медичного навчального закладу із застосуванням автоматизованої навчальної системи. Медицинская информатика и инженерия. 2009. № 4. с. 88–94.

17. Рижов О. А., Васілакін В. В. Функціональна організація інформаційної системи моніторингу самостійної роботи студентів в медичному університеті. Вища освіта України. Додаток 4, т. V (17), 2009. Тематичний випуск "Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору". с. 256–264.

18. Зимин С. М. Производство и воспроизводство знания: когнитивноантропологический аспект. Дис. к. филос. н. Саратов, 2004. 217 с.

19. Рыжов А. А. Особенности организации внутреннего диалога обучаемого при дистанционной форме обучения на основе новых информационных технологий. Актуальні питання фармацевтичної та медичної науки та практики. Збірн. наук. статей. Запоріжжя, вид-во ЗДМУ, 2004. № 13. с. 254–259.

20. Залевская А. А. Психолингвистический подход к проблеме концепта. Методологические проблемы когнитивной лингвистики. Научное издание под ред. И. А. Стернина. Воронеж, Воронежский государственный университет, 2001. с. 36–44.

21. Залевская А. А. Введение в психолингвистику. Учебник М. Российск. гос. гуманит. ун-т, 2007. 560 с.

22. Попова З. Д., Стернин И. А. Когнитивная лингвистика. М. АСТ Восток-Запад, 2010. 314 с.


Повнотекстова версія http://kit-journal.com.ua/uk/viewer_uk.html?doc/2010_7/133-139_Ryzhov.pdf